Sunday 24 June 2012

Roomate 1308 time part 2

 Salam, Hai!! da lama x create kn...hehehe...Alhamdulilah..aku masih lg diberi kesempatan dan peluang hidup at dunia ney lg...ney nk gitaw serba sdikit kisah semester lepas part2..huhuu..time ney ak masok komander.aku 1 bilik gn dyeorg..BDK2 NAKAL at bilik ak, SAYANG DYEORG Memori ney masih lg hangat di minda~


Fifi FuyOhh



Firstly, Nama dye FIFI ULFAH BINTI JAZLAN. Dye tgl at Muar.dye senior ak tp dye lg muda dari ak, baru cadang nk pgl dye akk.hehe..dye umo 20 taon.skrg da part4.dekat je gn tmpt eden..hahaha..dye kiut, pandai, bijak, baik ati, dermawan,pndai solek,macho dan pandai menyanyi. Da 2sem dye DEKAN tw..mmg pndai. .!>.< Dye sgt2 Ceria, suke ketawa terbahak2. suke wat lawak dan suke sakat org. Sebb pe dye dermawan? dye suke belanje kiteorg mkn..bilik kiteorg pon penoh mknn. dan yg plang best dye pndai berlakon.dye pegng watak AYAH.HAHAHAH!!!tp kdg2 ak gn bdk2 lAen gerun at dye..sbb pe? sbb dye macho sgt..HOOO...fifi ney pandai kawad dan bg command tw..hebat kn..sbb 2 dye layak dpt Gelaran Commander..Bile da knl gn dye bru ak taw pragai dye..kdg2 aku rasa xsgke sgt...dengan kehidupan dye..dgn mslah FAMILY dye....dye cite dari kecik smpai beso dye xpnh dpt ksh syg yg sempurna dari seorang ibu dan ayah..simpati sgt kt dye..tp dye kire bersyukur krna dye dianugerahkan dgn otak yg pndai..RAHSIA dye rahsia ak jgk..keep in MY MIND. Walau sapa pon kwn aku, aku ttp suke dan syg dye,, Aku sentiasa doakan yg terbaek wt dye:)


ShahMan



Gadis ney bernama NOR SHAHIRA BINTI NOR'AZMAN. Lahir di Segamat, Johor. satu tempat gn aku..umor 19taon satu kos OM gn aku.hehehehe...aku da lama knl dye..start sblom masuk UITM, MELAKA lg..first knl time aku keje kt JAKEL trading kt segamat..SUPERvisor suruh aku beli barang kt kedai, time aku nak balik kedai aku beli kueh(mengular jap)dan lalu kt karpet REJINAH dimana tempat shahira keje..Dulu aku penah keje kt rejinah lepas SPM..dpt knl ramai jgk la pkeje kt situ..sampai skrg still tegur lg..pe lagi aku tegur je la kak siti(pkeje Rejinah). kebetulan shahira keje ada sekali..aku pelawa dye makan kueh..dye geleng kepala je..dalam ati aku ckp a..."PEH...bdk ney..mcm sombong je..muke garang smcm"..hahaha...aku pon blah je dr situ sambil tata kt dyeowg..bile masok uitm aku jmpe dye lg..aku tegur jela.dye ok je kot..enta la..tgok cam bdk pandai..huhu..satu office management gn aku plak..aku igt kebetulan je...RUPE2 Nya satu komander gn dye..hahaha..geli ati jgk..mmg jodoh kiteowg dekat as a frens..time aku satu LIBK aku perasan dye ada sekali..wah3.xsgke plak..ok a tu an..tp time 2 kiteowg xrapat lg laaaaa...tegur mcm bese2 jep..ahak..XD..lawak2..masok semester2 part 2.kiteowg bertembung plak, 1bilik plak..1bilik gn RSM dan NYDP Plak! clas ko NYAH!!..time 2 Qila xde bilik, aku ajak la dye duduk skali..hehehe..perangai shahira ney mcm MAK2..bising jep, skit2 membebel..haha.tp aku gerun jgk gn shahira ney.. bile time satu malam 2 aku xtido lg..aku dgr semcm je. mcm bunyi cicak..cari jgk cicak 2, tgok2 dye yg bunyikan..hahaha.hebat kn.tp actualy ney bgs..dye mgingatkn kiteowg IBARAT mcm mak kiteowg la..dye baek,pandai, pendengar yg setia, xkedekut ilmu, tp dye ney jimat.xsuke boros..bukan KEDEKUT .tp time mkn dye suke berkongsi..hehe..bile kwn gn dye baru aku taw KAKAK dye SYUE kwn aku time keje kt Rejinah..hebat!mmg xsgke la....bile aku dgr mslh dye gn family dye baru aku taw dye sbnrnye daripada family yg susah..patot la.kesian dye..aku nak bantu dye..tp aku pon xmmpu..even aku GOLONGAN yg sederhana, org FELDA tp aku pon xcukup wit...shahira baek sgt..family dye pon baek..aku penah pi umah dye.fmily dye ok. mak gn ayah dye ok.baek dan peramah..aku segan je nk myembang gn dyeowg..ayah dye lumpuh sebelah badan..kesian sgt..bile aku salam gn ayah dye..aku rasa sebak je..bile da 1sem duduk gn dye rasa mcm2 crite yg aku dgr..kdg2 dye mengeluh..ckp dye nk berhenti...sdih gn kehidupn dye.kdg2 aku tgok dye mcm da ptus harapan nak blaja.dye pkir nk keje dan bantu dana family dye.tp dye still muda..aku syg sgt kt dye..aku doakan dye berjaya gn hidup dye dpt UBAH MASA DEPAN DYE DAN FAMILY DYE..AMIN:))))))


QiLa Che Man


and Lastly Nama dye Nur AQilah binti che Man. Org Melaka. huhu..umur sebaya gn shahira. dye ney Muslimah tau..hehe..cumil kn. kos Akaun. perangai pon boleh tahan la. penyabar, pendiam, kdg2 degil, melawan gk. hahaha. nak sembang kena sembang kuad2. takot dye xdgr. almaklum la bdk akaun. dok pikir je. hehe. sebelom masuk komander dye satu kolej gan aku. Kolej Tun Merah. xrapat sangat tegur2 gitu ja. asyik kebetulan je gn dye nih. mmg da ditakdirkn ALLAH SWT untuk menemukan kiteorg. dan disitu lah bermulanya PerSahabatan kiteorg. first time jmpe, nak apply PTPTN. dye dduk sebelah aku. sembang2 je. mcm2 la. time 2 mcm da rapat skit. gelak2. and then jmp kt komander. LIBK. satu bilik plak. hehe. kelakar dye nih. kdg2 nmpk blur je. tp sbnrnye dye nih pndai tau. terer bab nombor. bagus bdk nih. :P. kdg2 satu kepala gn aku. layan je kerenah aku yang tah pape kn. aku nih bkn matang sgt. perangai bdk2. time LIBK(Latihan Intensif Bakal Komander) tu mmg kelakar. sgt2. kiteorg kejar masa. mmg penat sgt. muka gelap gile . kiteorg wat kt melaka. gabungan dengan uitm yang laen. mmg best gile. byk benda baru yang kiteorg blaja. time tu berat badan aku pon turun..hehe..best2 even muka itam.hahaaa..kelakar pasal qila nih time kiteorg blaja menjahit baju full-u baju tu kan keras mcm baju askar. kiteorg jahit pakai jarum kecik. skali jahit da patah. qila mengantok sgt. syok2 aku gah jahit baju, aku tengok dye boleh lagi jahit sambil tido. hahahahah..mmg kelakr gile la..aku sergah teros dye bagi aku baju tu. suruh aku jahit. ehhh..ehh.. budak nih. hahaha. macam2 perangai yang dye wat. mmg funny. dye baek sgt. xsmpai ati nak marah. dye da mcm darah daging aku sndiri. dye pon daripada keluarga baik2. family dye pon baik je kt aku.  and special pasal dye. dye berpegang teguh pada agama. ISLAM. dye xmcm bdk2 aku knl. xcpt dipengaruhi. sama cam shahira. dye la yang UBAH aku knl ISLAM lebih dekat. bagi aku dye lah MALAIKAT yang dihantar TUHAN untuk sedarkan aku. dye jgk yang ajar aku erti CINTA kepada ALLAH SWT dan RASULULLAH drpd CINTA kepada MANUSIA. aku tau aku da jauh dari ALLAH SWT. aku perlu cari cahaya. keluar drpd kegelapan Duniawi. aku sayang qila. dye anugerah ALLAH SWT wat aku. alhamdulillah. :)






































 







 


No comments:

Post a Comment